March 20, 2010

change??


Orang kate nak berubah memerlukan keazaman yg tinggi. Apa yg penting...bkn kerjasama.
Tapi keinginan dlm diri sendiri, nak berubah atau tak nak? Berubah di sini semestinya bermaksud berubah ke arah yg lebih baik. I make change in my life..i do need to change to a better person. Eh kira ok pe..sape perasan yus skang dah kurang marah-marah? Sifat sabar dah ada sikit-sikit. Kira ok lah tu.huhu..
Saya suka bace blog seorang teman ni..sentiasa penuh dgn nasihat & peringatan. Kata-kata die sentiasa wat saya berfikir yus bila kau nak berubah haa? Thnx to her..
Sape lah agak nye person tuh??hehe..
Saya sekarang mencuba & mencuba..cuma saya tidak mahu hipokrit. But i do try & try..
and i know i must change.It probably a MUST. I need support not condemnation.
Ingatlah yus..yg wajib itu tetap wajib. Peringatan yg sentiasa digunakan tiap kali kemalasan menguasai diri.

Bercakap pasal perubahan..recently i do meet a special guy. Probably he can be a mirror of me.haha..maksudnya saya degil, dia sangat degil. Saya ego, dia lagi ego. Saya betul, dia lagi betul. Saya garang, dia lagi garang. Saya keras hati, dia lagi keras hati.
Maybe disebabkan lahir di bulan yg sama so kami mpunyai karakter yg sama.
By the way karakter-karakter ni lah yang buat die berjaya ubah saya sedikit sebanyak.
Orang-orang terdekat yg kenal saya semestinya nampak perubahan itu. Perangai manusia yg bernama Yusrianna ni adalah die sentiasa rasa die betul. Susah nak terima pendapat orang lain. Slalu amik hati hal yg kecik & tacing utk jangka masa yg lama. Sangat-sangat susah nak mengalah. Suka cakap dgn intonasi yg sangat kuat.
Wahh..nape byk sgt keburukan aku ni?haha..
By the way..he changed me a little bit. Saya jadi Yusrianna yg mampu mengalah.
Mampu mendengar kata. Abaikan hal yg remeh-temeh. Lebih sensitif terhadap perasaan orang lain. Tak la sepenuhnya but i do change a bit. That is why he is special for me. Probably very special. This is not a word but a fact..

Yus..jodoh tu dah ditentukan oleh Allah. Sebelum dilahirkan lagi jodoh kita telah ditetapkan sape kah orang nye. Begitu juga jodoh saya.But i do need him to guide me. I do ask from God to let him be my destiny. Kalau lah saya mampu melihat masa depan saya nak tau sape kah jodoh saya supaya saya mampu bersedia jika orang itu bukanlah dia.Tapi kita sebagai hamba boleh meminta dariNya kan?

Kasih sayang tu terlalu complicated. You can say easily what one should do in some situation but when u are in the same situation u will be stucked.
For him...i do want to change. I do happy when u scold me for my wrong doings because this show that you love me. But you must know that a person is created with a feeling. Sometimes i do make mistakes and what i need is advice. Dont be too ego because i keep silent. Maybe love is my weakness for you but i just need you to consider other feelings. Sometimes you need to choose love rather than your own ego. But i do believe that one can change. You can consider the best things for us. Because you are a man. A guider to a correct path.

Ya Allah bagi lah aku kekuatan.
Satukanlah hati kami andai dia adalah jodohku.





4 comments:

The lady said...

insyaAllah yus, you re in the rite track. ONLY we can CHANGE OURSELF aite. ;))

yusrianna said...

thnx una syggg..
lagi b'semangat la cmni.hehe ;)

qila~ said...

kalo niat nak b'ubah 2 utk kebaikan,insyaAllah Allah permudahkan..sme2 la kita,jgn ptus asa...!! :)

yusrianna said...

mekasih qila..
doakanlah temanmu ini dipermudahkan jln nye :)