March 24, 2010

spesel 4 u


Hari ni housemate2 kesayangan ku sgt bertuah. Teka kenapa.hehe..
For the 1st time mereka dapat merasa air tangan yusrianna memasak.
Menu of the day :
ayam masak lemak cili api & kerabu mangga
Wah..wah..baru aku tau aku ni hebat gak memasak.hehe..
Kat umah aku sendiri pun aku xpenah memasak cmni au.
Lau setakat nak suh aku goreng ikan ke masak nasi ke ma
sak air ke, 2 bole lah.haha..


ini pix hiasan semata-mata


Cadang nye abis je kelas nak g tesco pas2 tros masak. So t diorang balik ley makan terus.
Tapi disebabkan ketidakmampuan yus terpaksa tido kerana kepala suda berputar-putar.
Bangun tido basuh baju n diorang pun dah balik.
Alamak barang nak masak pun xbeli lagi.

So disebabkan aku bising xde orang nk temankn g tesco paie pun willing nk temankn.
Sonok-sonok!!haaa lau da ajak paie, minah ni mane reti g beli kej
ap2.
Nak pilih ayam pun skit punya lama. Ambik-ambik pnya ambik haa rm49.10..
Sib bek including barang2 paie jgk.
Pastu nak kene melayan kereneh si faizah ni yg sebok nak pilih baju kurung. Tapi last-last xbeli pon. Nur Faizah ni memang la. Ye ye je..
Tapi layankan jela sbb die baik hati temankan saya g tesco.
Rancang nye nak pgi sekejap tapi last2 dekat sejam lbiy gk.

Sampai umah berlaku perubahan mood sedikit.
Ikot hati nak je tinggal seme bahan-bahan tu. Tak nak masak lagi.
Tapi kuatkan hati. Yus!! teruskan apa yg anda dah mulakan.
Semalam dah search resepi awal-awal so tinggal nak masak je.
Paie cakap nak tolong sediakan bahan-bahan. Aku ingat tolong la blend bahan-bahan ke.
Jap lg die amik bahan-bahan letak je atas peti. Bgus!!
Tapi anda dimaafkan sbb alasannye nak pegi usrah. Sib bek au..
So meroyan la yusrianna sorang-sorang kat dapur.
Jap2 kang jerit panggil paie.jap2 jerit panggil ain.jap2 panggil ayien suh rase.
Haa akhirnya siap jugak menu of the day.
Ain siap bagi
gred A lagi au.pedass maa.hehe..
Nak upload pix tapi disebabkn diorang xsaba nak makan masakan yus yg sgt menyelerakanxsempatla nak amik pix.
hehe..xpe2.yg penting yus masak YUMMY!!sedapp au.

2 comments:

The lady said...

sedddap kot haha yus bila nak masak lagi nih?? ;p;p;p

yusrianna said...

lau yg spesel ni xle mkn slalu..
waktu2 ttntu je dpt rase.
tguuuuuuu.hu2..