July 15, 2013

FASA kehidupan

haaaa tajuk entry nak bajet je. haha.. lama tak membebel kat belog. so malam-malam camni sambil melantak agar-agar sdapp, nak cite psl fasa kehidupan aku. tak nak la cite dari aku start kua dr perut baby kann nnt berjela plak. so start dari sekolah beralih ke uitm then bertukar lak ke fasa pekerjaan skang.

honestly, when u move from one phase to another phase, u will face new environment. new environment means meeting new people, new friends. sbg contohnya, masa aku mula2 masuk KMJ dulu kan mmg sebulan pertama tu sgt kritikal utk aku. yelah org xpena jauh dari famili, xpena dok hostel plak tu. slalu balik uma tuka baju skola terus pegi dapo atas meja for sure terhidang makanan. mengadu kt mama tangan sakit for sure mama urut. so sebulan pertama nk adapt tu agak payah la. setiap kali call mama kompem nangis-nangis. masa tu rasa rinduuu gila nk balik uma smp rasa nak lompat je pagar kmj tu lari balik.

masa sekolah study kat rumah dah biasa dlm kdaan bising. yelah adik beradik 10 org plak kan. papa plak jenis yg suka tgk berita pasang vol lau bole maximum trs. haha.. so masuk kmj dok dlm bilik sunyi je rasa. seyes xle study! so bawak la buku2 pegi turun cafe btol2 sblh blok aku tu. kafe c. kt kafe kompem2 bising pny. haaa situ laju je aku study dgn jayanya. dannn kt ctu jgkla aku start dok pandang-pandang, jeling-jeling dgn incik amin. hahaha.. bersejarah btol lah! tp dia start dulu okkk. siap curi-curi tgok nama aku kt kalkulator lagi. ok tutup cite psl bf! psl kawan-kawan plak. 

bila dah start dok jauh ni semua dah lain. bff masa sekolah dulu dah susah nk jmp. yelah balik sebulan skali je. tapi kalau balik kompem cari kawan-kawan ajak lepak. tapi makin lama makin susah nk jumpa. kadang-kadang bila aku balik kuantan, ada yg takde kt kuantan. ada yg busy dgn kelas. start tu kita akan rasa makin jauh makin jauh. sbb masing-masing dah start dgn fasa baru masing-masing. tapi bukanlah bermaksuh aku lupa kawan-kawan okkk! lupa tu tak mungkin. cuma masing-masing pun faham waktu membataskan. 

dannnn sekarang bila dah masuk alam pekerjaan lagi sekali aku melalui fasa bertukar persekitaran. bertukar teman sekeliling. mmg tersangatlah rinduuu zaman belajar. seyesly blaja tu fun gile. pegi kelas tu best sgt. hang out dgn classmates tu seronok sgt. cuma yg TAK seronok stress hadap exam je. hehe.. bila dah keje kawan-kawan U dulu pn dah sepah-sepah lokasinya. ada yg keje kt hometown masing-masing. ada yg keje kt kl. mcm2 tempat la. so skang lagi lahhh susa nk jmp kawan-kawan U dlu. lagi-lagi orang mcm aku yg takde transport ni sbb sayang duit nk beli kereta. im not ready~ so bila tercampak kt shah alam ni mmg melekat jela aku kt cni. lepas tu sebulan skali balik segamat jmp famili. so invitation wedding berlambak-lambak kt fb dah byk kali xdpt nk hadirkan diri. maaf lah kawan-kawan ye di atas kekangan masa dan kenderaan. harap maklum.

so kesimpulannya, marilah kita sama-sama mengukuhkan silaturahim sesama manusia. pada kawan-kawan lama, tak berjumpa bkn bermakna lupa. insyaAllah umur panjang jumpa lah kita ye.

lastly, congratulations utk tecikk & zul yg bakal membuka tirai exBACC 8A/2012 sbg 1st couple yg bakal melangsungkan majlis perkahwinan next month :) happy for both of you. semoga dipermudahkan urusan korang ye. amin...

1 comment: