February 26, 2013

longgggg story


weekend ni bakal pindah ke rumah baru.
selama aku start keje, ni dah kali ke 5 aku pindah rumah.
tukar keje baru sekali.
sanggup aku angkut ke sana sini 
barang2 aku yg bole tahan la byk tu kan. haha
tu pun nasib baik abg aku & incik amin sedia mbantu.
bersyukur skang yus!

dan nasib baik jgk kalini pindah apartment yg sama
cuma tingkat atas ckit je.
tapi berpeluh jgk nak angkat brg kan.
haishhh~

pape pun sanggup je sbb nk dok ngn membe2.
so pada zaty, zaimah & anis
yg bakal jadi housemate ku.
sila tabah melayan kerenah aku selama 3 sem 
korang sambung master ye. haha


gambar kat atas ni gambar ngn officemates 
masa boling tournament 2 mggu lepas.
office aku siap ada rumah sukan lagi ok.
aku rumah hijau.
terasa mcm back to school sgt. haha

mmg fun la keje tmpt skang.
officemates sekepala semenya.
happening sgt.
siap buat group ngumpat kt skype. 
hahahaha

so if people ask me,
"dont you regret turn down a job offer from Ernst & Young?
big four kott yus. akan disponsor amik ACCA. cita2 ko tu"

honestly, im a bit regret coz im unable 
to pursue my dream.
but to be realistic, im not that workaholic.
im not confident i will be able to face work environment
in EY which is so stressful. 2 am still stuck in office.
weekend need to go to ACCA class.
seriously, xde life la sy nnt~

dannn sy yakin rezeki ada di mana-mana.
yangggg penting halal kan kan.
bukan bermakna sy keje kt comp yg bkn big 4
sy xbole berjaya. sy xbole smbg ACCA.
buat apa nak kejar duit.
cukuplah duit sekadar mampu menampung diri & famili
yg penting happy.

semoga keputusan yg aku buat 2 bulan lepas tu xsalah.
yakin boleh yus!

ok panjang gile dah rupanya.
bye. good night :)


No comments: