February 25, 2012

hikmah kejadian itu.


mood : trauma plus insaf

semalam otw balik kuantan kat highway maran.
nampak eksiden depan mata.
lori tu bagi signal berhenti tepi kt lane kiri.
then moto ni kemain laju xsedar kot lori tu benti.
moto tu rempuh dengan kuat nye belakang lori yg statik tu.
betol-betol time tu mata aku tengah menghadap lori n moto tu.
kitorang kat lane kanan time tu.
aduh!aku tak dapat bayangkan kesakitan dia.
laju oke moto tu bawak.memang straight rempuh lori tu.

aku bernasib baik sebab rabun jauh.
so tak nampak dengan jelas sangat muka dia yg betol2 rempuh lori tu.
tapiii incik amin cakap die nampak dgn jelas.
berkecai cermin helmet die.mesti sakit sangat =___=
kalau aku nmpak dgn jelas mesti termimpi-mimpi.
sampai harini aku teringat-ingat lagi kejadian tu.

dalam hati sangat terkejot.laju jantung aku berdegup masa tu.
teros abg ipar amin slowkan kete.
kalau x 180km/j kot abg zamri bawak.
tau  laaa bawak honda.smooth je ase.huhu..
tapi pengajaran dia malang tak berbau tau.

ajal ni kat tangan Dia Yang Maha Kuasa.
saya sendiri tak tau bila masa saya.
mungkin malam ni.mungkin esok.mungkin bulan depan.
persoalannya cukup ke amalan saya utk bekalan di sana nnt.
tentu-tentu laaa terlalu sikit.
setiap saat yg kita still bernafas.bersyukurlah.
mungkin ada hikmah Dia tunjukkan saya kejadian tu.
bersyukurlah yusrianna...

2 comments:

Aziim.Azib said...

Tu la motorsikal mmg selalu jadi mangsa. X kira la , sama ada dia salah atau tidak. Mesti teruk .. hummmph.

yusrianna said...

teros berazam tanak naik moto da.ngeri kottt!