October 26, 2010

stop now!

phishing : criminally fraudulent process of attempting to acquire sensitive information such as usernames, passwords and credit card details by masquerading as a trustworthy entity in an electronic communication.

oke kawan-kawan harini yus nak ajar subjek AIS 510.sape dak uitm yg nak amik test ais 4 November ni makanya sila pergi ke page 188 sekarang.haaa jumpa kan.so phishing ni dikategorikan dalam fraud oke.haa tau tak fraud!fraud tau tak!!haaa kan dah emo ni.

oke nak dijadikan cerita selama seminggu ni fesbuk telah membuat saya rase sangat unsecured!ada ke patot setiap bape jam je die suh saya tuka password.termasuk harini dah lebiy dari 100 kali saya tuka password.haa yang ni tipo.haha..takde laa sampai 100 kali.tapi lebiy dari 10 la.10 tu banyak oke!sampai dah penat pk nak guna password ape lak ni.abis semua name kucing name membe.name exbf.haa yg ni pon tipo.tak ingin guna name die dah.haha..sempat lagi yus ni.

saya tak tau laa fb saya kene hack ke hape tapi tibe2 nanti ter off sendiri.bila nak log in balik fb kate ade phishing.haa pastu malam tadi fb cakap ade orang kat georgetown bukak fb saya.haaa.camne tu?sape yg dok georgetown??ngaku skang!tak baek tau wat jahat camni.
walau atas sebab ape pun perbuatan mengakses hak peribadi orang laen tidak patot oke!niat tak menghalalkan cara.so sila lahh engat!

haaa ni saya nak ajar pasal privacy lak ni.tau tak privacy tu ape?dalam bahasa melayu nye peribadi.dalam bahasa yusrianna privacy adalah satu hak peribadi yg tak patot dicerobohi oleh orang laen.nak contoh kasi clear tak.contoh perbuatan 'mencabuli' privacy orang laen?contoh die curi2 amik password fb org.curi2 denga orang berborak kat fon smbil nyorok belakang pintu.curi2 baca mesej orang.curi2 bukak laptop n explore pix orang.haaa tu seme melanggar hak privacy orang laen oke.suka kah anda diperlakukan seperti itu?tak suka kan?so kalau tak suka dinasihatkan jangan lah buat kat orang laen.haa faham tak murid-murid?
goood! 

cehh macam ko tak pena buat je yus.pena lah dulu time joyah-joyah.skang dah insaf.haha..tak baek tau.andai anda rase mahu hak anda dijaga dan dihormati orang laen then u should do it first.ini nasihat utk diri sendiri juge!makanya ape yang berlaku pada fesbuk yusrianna ni??siapa pun anda.sila berhenti skang.saya tak tahu tapi yg di atas sana sentiasa mengetahui.haaa.. 
tak nak jadi macam aty shakira.fb dia telah dihack sampai dah xleh diselamatkan.
wahhh takot nya!!pix2 nanti camne?jahat nya manusia itu!indon mane tah yg buat.memang tak bagus! 

sekarang yus nak pegi cari makanan ringan dan setadi tax.sila jangan ajak yus buat mende laen ye.setadi oke!bye!hackers!i hate you! 

4 comments:

aurox_3d said...

weyh....dekat je tuh ngan USM....tapi aku kat minden....huuuu


p/s: ko ada member laen ke selaen aku kat penang????

yusrianna said...

haaa.oke da kompem!
mesti keje ko ni kan azri kan.
baek ko ngaku skkang!

aurox_3d said...

ceit...sengal...jaoh kot georgetown dengan minden...huhuhuhu

btw, check ur inbox....aku da proposed new solution...cewah, xda r secure sgt...tapi better r dari yg skarang.

yusrianna said...

ehh jaoh ea?haha..
abis tu mane de da kwn kt penang.
ko pstu lg sorang tu xmgkin die hbat it.haha..

oke2..akan ku praktikkan.terima kasihh daun keladi :)