April 27, 2010

JPA oo JPA..Encik oo Encik..


Dah lame tak menulis panjang2.Tibe2 de mood nk menulis ni.Maybe sbb mood nga tak stabil kot so baek la menulis dari marah2.Nak cite ni..hari Ahad aritu borak2 la pas diorang ni abis paper far400.Tibe2 ckpla sal biasiswa JPA.and diorang ckp sem depan nilai biasiswa kitorang akan dikurangkan sebanyak 30%.Hah?? 30%?? Banyak tu!Ada yg kata dah confirm & ada yg kata xconfirm ag.Jap2!!maksudnya 70% dari nilai skang jadi rm2800 je kot.Lagi ckit dari PTPTN au.adoi camne nak idup sem depan ni.pening..pening..


Yang aku xpuas hati dak UiTM je akan dikurangkan nilai biasiswa tu.dengan alasan yuran kitorang murah xsmp seribu.U len yuran seme seribu lbiy.mana adil laaa..aku tak setuju btol.Cube korang kira smula. Nilai yuran kitorang beza ngan U laen lby kurang dlm 700-800.paling byk pun beza dlm 1000 la.tapi mslhnya biasiswa kitorang kene tolak sampai 2200 nilai nya.haa adil ke?habaq mai ckit.adoi emo la plak.Cakap nak jaga hak orang Melayu.camni ke?adoi~

Tapi kan bile difikirkan semula la..aku ni agak tak bersyukur gak.huhu..Sib bek JPA  tu baek hati nak bagi ko wet free setiap sem.Xyah bayar balik lak tu.Lau x terpaksa amik PTPTN.nak kene baya balik.Lambat baya alamatnye nama glame la kat surat khabar.haha..Baru berangan nak kumpul duet beli cam Dslr Nikon.Eh eh orang bagi wet suh tanggung keperluan blaja ko nak beli cam lak.Eh kira keperluan blaja la tu.Aku ni sukee cam au.sukee sgt2.Suke diambil gamba n suke juge mengambil gamba.Membe2 aku seme tau kesukaan aku yang ni.hehe..


So lau aku beli Dslr aku bole asah bakat pe.Mane tau t jadi akauntan professional dan juga keje sambilan sbg photographer berjaya kat Karangkraf ke.hehe..Angan2 mat jenin tol.Dari angan2 lahirnye cita2 dari cita tercapainya sebuah impian.yea!!so mari lah kite berangan ye.Takpe2 xle guna wet JPA, aku kene simpan wet guna wet gaji smpai la cukup budjet nak bli cam k.So cuti sem ni kene keje keras cari wet.OT OT & OT.penat pun xkisah asalkan dapat slr tu.Saya sgt menginginkan nye.Sangat k!!

Uishh panjang lak post kali ni.yus kalo da cerita xreti nak benti.So sape yg malas xyahla baca post ni wat penat je.yus kene berhenti skang.g stadi MAF cpt.dahla carry mark ckit.stadi...stadi...

4 comments:

Anonymous said...

yus, cmne impian kita leh same ni?? serius, aku baru mimpi cam tu mlm td..aku mimpi dh ciap kat kdai jual cam tu pun..aku dh ciap twar mnwr hrga dia..dia bg aku RM2300++..tp aku xtahu la btul ke tak hrga tu.. da name pun mimpi kan..

p/s:tp yg xsangka tu leh same lak impian kita..hehe(V_V)sehati sejiwa ni yus..hik2

yusrianna said...

laa yeke?ko pn nk dslr gk?
best an lau dpt.
waaa...sgt menginginkannye.....
yea2 sehati sejiwa.
pasni ley kmpul wet same2.hee..

kaiz3r said...

eh eh..same la kite..(nk jugak) xD
de gak impian camni, dri taon lepas lg..hahaha
btol ah mok cik, kite shati sjiwa lah camni..hu2

yusrianna said...

eley ye2 je pok cik tu.
tipo dosa..
lau btol jom kite share.hehehehe..